CVT şanzımanlar, vites geçişlerini hissettirmezler çünkü vites kutusu içinde belirli bir vites yoktur. İki çelik kasnak arasında birçok kayış yardımıyla, kasnakların genişleme, küçülme, uzama, kısalma hareketlerine bağlı olarak motorun o anki torkuyla birlikte en uygun oran seçilir. Bu yüzden hızınız 120 iken 1900 devirde seyredersiniz. Bu da hatrı sayılır bir yakıt ekonomisi demek oluyor.
Motor gücünün %20'sini törpüler, yokuşta asla kaçırmaz, düzenli bakımları ucuzdur.
Bu viteslerde en önemli unsur şanzıman yağıdır. Her 20.000 km'de şanzıman yağının değiştirilmesi tavsiye edilir. Düzgün bakımları yapılmış bir CVT şanzımanı uzun yıllar sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz. Bu şanzımanı kullanan bazı modeller:
Toyotanın son çıkan tüm modelleri (MultiDrive S), tüm Toyota Hybrid modelleri (e-CVT)
Honda Jazz, Civic
Nissan Qashqai (2019'a kadar), Juke (2020'ye kadar), Micra (2011-günümüz)
Renault Koleos, Nissan X-Trail (X-Tronic)
2011-2015 benzinli Renault Megane
2014-Günümüz benzinli Hyundai Accent Blue
2020-günümüz Opel Astra benzinli motorlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder