BMP şanzıman, Citroen markasının C3 modelinde (2011-2015 yılları arası üretilen) kullandığı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman türüdür. Bu tip şanzımanlar 90'ların sonu, 2000'lerin başında geliştirilmeye ve üretilmeye başlamıştır. Yapı olarak kullanıldığı bazı araçlar şunlardır;
Peugeot: 2tronic, Auto5r, Auto6r, ETG5, ETG6
Fiat: Dualogic
Opel: Easytronic
Citroen: MCP, BMP, Sensodrive
Ford: ASM
Toyota: MMT
Honda: i-Shift
Bmw: SMG (Eski ve Bazı Yeni M Serisi Modellerde)
Renault:BVR (Quickshift)
Bu şanzımanlar yapısal olarak bildiğimiz düz viteslerle aynıdır. Fakat şanzımana bir elektronik kontrol ünitesi (robot ta diyebiliriz) yerleştirilerek debriyaja sizin değil de robotun basması sağlanır. Bu sayede vites değişimleri gerçekleştirilir. Vites kutusu yağ içermez, bu yüzden kuru kavrama olarak adlandırılabilir. Sıkışık trafikte ya da yokuş kalkışlarında balata kokusu duymanız olasıdır.
İlk 3 viteste sarsıntılıdır, vites geçişlerini hissettirir. Konfor bakımından yoksundur.
Arıza sebepleri çoğunlukla zamana bağlı aşınan baskı balatadır. Fakat şanzıman içinde bulunan ve vites değiştirmeye yarayan keçeler, şanzıman robotu, robot kolları da arızaya sebebiyet verebilir.
Tamir ücretleri diğer tipteki otomatik şanzımanlara göre çok daha düşüktür.
Düz viteslerden daha az yakıt tüketirler. Motor gücünü %99'a kadar tekerlere aktarabilme kabiliyetleri vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder